해킹 방지 대책으로 동적 스크립트 실행을 처리하는 중인데 iOS와 Web에서는 사용이 안된다.
해결 방안으로 2가지 정도 있는 것으로 보여지지만 일단 가장 편한 방식으로 진행.
string url = "http://www.mywebsite.com/mygame/assetbundles/assetbundle1.unity3d";
IEnumerator Start () {
// Start a download of the given URL
WWW www = WWW.LoadFromCacheOrDownload (url, 1);
// Wait for download to complete
yield return www;
// Load and retrieve the AssetBundle
AssetBundle bundle = www.assetBundle;
// Load the TextAsset object
TextAsset txt = bundle.Load("myBinaryAsText", typeof(TextAsset)) as TextAsset;
// Load the assembly and get a type (class) from it
var assembly = System.Reflection.Assembly.Load(txt.bytes);
var type = assembly.GetType("MyClassDerivedFromMonoBehaviour");
// Instantiate a GameObject and add a component with the loaded class
GameObject go = new GameObject();
go.AddComponent(type);
}
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